Dobrá je dobrá

dobra První víkend v říjnu jsme se vydali do naší oblíbené šumavské destinace, a sice k Němečkům do Dobré. Odjezd z Prahy byl stanoven na čtvrteční odpoledne a kupodivu se toto ustanovení podařilo dodržet. Počasí nám přálo, na silnicích nebyly zácpy, pouze pár dementů, ale to už patří ke koloritu přepravy po českých silnicích. Po příjezdu do Dobré zjišťuji, že zde na stavbě jedné chalupy mají krásný žlutý bagr a také červený traktor, takže jsem rád, že jsem se do lůna šumavské přírody netrmácel nadarmo a bude tu taky něco zajímavého k vidění.

Fotky ve fotogalerii

V pátek panuje krásné počasí, takže po dopoledním pobytu venku v okolí chalupy, kde jsme jezdil na motorce a hlavně pozoroval ten žlutej bagr, se vydávám s tátou na kolo. Sraz máme s mámou v Lenoře a táta to bere přes nádraží v Dobré okolo stožeckého kopce přes Žleby. Cesta do Žlebů se ovšem mění v docela solidní krpál, což táta zvládá jen s největšími obtížemi a strašně do kopce funí a heká. Cestou dokonce ke mě pronesl něco ve smyslu „ty krávo, to je krpál jak sviňa, já snad zhebnu, Vojtěchu, jsi nějakej těžkej!“, což ovšem nebyla pravda, protože jsem byl před obědem a ta snídaně zas tak vydatná taky nebyla 🙂 Nahoře ve Žlebech dává táta technickou pauzu a vypadá, jako by to s ním mělo co nejdřív šlehnout 🙂 Nakonec ale pokračujeme v cestě, navíc do Lenory je to většinou z kopečka.

Před Lenorou ještě zastavujeme u oveček, které se na nás dokonce přišly blíže podívat a krásně dělaly bééé, tak jsem na ně taky dělal bééé a po této debatní vložce jsme zamířili do centra obce, abychom našli hospodu. Tu jsme našli a máma už tam čekala, ovšem hned jsme se usnesli, že půjdeme na oběd do zámku, kde mají pěkné dětské hřiště. No aj e rpavda, že to tam bylo o moc lepší, nebylo tam vevnitř zakouřeno, měli tam hořící krb a venku to hřiště. Prostě paráda. Tam jsme chvíli byli, jezdil jsem tam s takovým autíčkem, houpal se na houpačce a prováděl různé další skopičiny. Pak jsem se uvelebil ve vozíku a táta se mnou zase vyrazil do Dobré. Ovečky už nás dlabaly, jenom ležely a koukaly na druhém konci zahrady a nic nebékaly, ani se na nás nešly podívat. Táta projevil velkou dávku masochismu, když se vydal zpátky stejnou cestou přes Žleby, což znamenalo překonat na poměrně krátkém úseku vcelku značné převýšení, nicméně se mu daří vyšlapat ten krpál a přežít to a pak už je to dolů do Dobrý pohodička. Odpoledne patří výletu na motorce do blízkého okolí, bohužel bagr ani traktor nepracují, což je škoda, ty lesy okolo zas tak zajímavý nejsou.

V sobotu pokračuje nádherné počasí a my ráno vyrážíme do Strážného, kde se koná výlov rybníčku u rybárny. Rozdávají tu velmi dobrou rybí polévku, chceme si koupit i nějakou tu čerstvou rybku, ale mají tam hroznou frontu, tak odjíždíme bez ryb. Přes poledne je naplánován další cyklovýlet, tentokrát jedu s tátou přes Stožec skoro až do Pece. Táta si pochopitelně zapoměl vzít s sebou pití, tak mi sosá moje, což se mi nelíbí, ale to je asi tak jediný, co s tím můžu dělat. Naštěstí si ve Stožci kupuje láhev vody, což mě uklidňuje. Bohužel zrovna v době nákupu jede kolem nějaký cyklista babetista na kozím dechu, který dělá kraválu na tak malý motorek, až hrůza a mě to budí, naštěstí jenom na chvilku. Jedeme po stezce skoro až do Pece, kousek před ní se táta otáčí, páč se domlouval s mámou, že zajdeme odpoledne ještě na pěší výlet.

Ten se dehrává tak, že nejdřív se nesu v krosničce a hraju tátovi do kroku na harmoniku, což mě ale po chvíli přestane bavit, tak beru motorku a projíždím terény okolo Vltavy na ní. Občas sice spadnu, ale to mě nemůže rozhodit, tak se zvednu a jedu dál. Nakonec odkládám motorku a pokračuju po svých, přeci jenom to není úplně stoprocentní terénní speciál 🙂

Večer je v hospodě takový decentní mejdlo, hraje se na kytary a táta se dokonce i při svém hudebním hluchu díky ladičce prosadil jako úspěšný ladič kytar – což je důkaz, že moderní technika dokáže opravdu divy 😀

Ráno se pakujeme a vyrážíme do Prahy. V Dobré bylo nádherně, počasí vyšlo ideálně, jako vždycky tady. tak snad to tak bude i nadále 🙂 Tož tak.